MAPEI Polska to część międzynarodowej Grupy MAPEI i uznany producent profesjonalnej chemii budowlanej. Na liście projektów referencyjnych firmy jest wiele prestiżowych inwestycji (prywatne rezydencje, centra komercyjne, kulturalne i sportowe, obiekty infrastrukturalne, zabytki przywrócone do dawnej świetności), a liczba polskich wykonawców korzystających z rozwiązań budowlanych MAPEI przekracza 40 000.

Oferta firmy to produkty specjalistyczne: kleje (do płytek, kamienia, wykładzin i parkietów), fugi i silikony, grunty, hydroizolacje i uszczelnienia, masy samopoziomujące, zaprawy do wykonywania podkładów i naprawcze, systemy ociepleń, tynki i farby, produkty do wzmacniania i ochrony konstrukcji betonowych, produkty do renowacji obiektów zabytkowych, posadzki mineralne i żywiczne, lakiery i oleje do drewna, domieszki do betonu, dodatki do mielenia cementu.

Przez ponad dwie dekady działalności rynkowej MAPEI Polska nie odnotowała spadku obrotów w ujęciu rok do roku. Pierwsze kleje i fugi MAPEI zjechały z polskich linii produkcyjnych na początku 2003 roku. Dynamiczny wzrost sprzedaży wymusił podwojenie mocy wytwórczych fabryki w Gliwicach w ciągu pierwszych czterech lat jej funkcjonowania, a niedługo potem – otwarcie drugiej fabryki, co nastąpiło w Barcinie w 2012 roku. Firma zatrudnia ponad 400 osób i jest w stanie wyprodukować 420 000 ton zapraw proszkowych rocznie, przy czym w Gliwicach wytwarzane są dodatkowo produkty płynne m.in. domieszki do betonu i grunty, a w Barcinie – tynki mokre.

MAPEI Polska wdraża w życie zasady zrównoważonego rozwoju oraz propaguje ekologiczne budowanie. 2018-2020: produkcja (kg): +10,8%; odpady (kg): +2,3%; zużycie energii (GJ): -21,2%; zakup materiałów (kg): 93,9% od lokalnych dostawców. Wśród lokalnie wytwarzanych produktów aż 70 to formuły o bardzo niskiej emisji lotnych związków organicznych (VOC), bezpieczne dla zdrowia wykonawców i ostatecznych użytkowników pomieszczeń – można je poznać po oznaczeniu EC1/EC1 PLUS na opakowaniu.

Polscy wykonawcy zaliczają MAPEI do ścisłej czołówki marek budowlanych o największej rozpoznawalności i najwyższej jakości, przyznając wielokrotnie tytuł Srebrnej Budowlanej Marki Roku. Ceniona przez fachowców jakość MAPEI jest pochodną unikalnych formuł produktowych opracowanych przez sieć laboratoriów badawczo-rozwojowych Grupy MAPEI (32 placówki w 20 krajach, w tym jedna w Polsce) oraz wysokiej jakości surowców stosowanych w produkcji, takich jak cement glinowy i zaawansowane technologicznie polimery  (dostarczane przez Górka Cement i Vinavil – należące do Grupy MAPEI) oraz cement portlandzki klasy 52,5 (o najwyższej wytrzymałości mechanicznej).

Unikalną siłą MAPEI Polska są ludzie i budowane przez nich relacje. W pakiecie ze sprawdzonymi rozwiązaniami budowlanymi firma oferuje bezkonkurencyjny poziom obsługi, na który składają się między innymi szkolenia techniczne, doradztwo bezpośrednio na placu budowy oraz autentyczne zaangażowanie w długoterminowy sukces biznesowy klientów.

Zamiłowanie do sportu jest wpisane w DNA MAPEI. Kolarstwo było osobistą pasją założyciela firmy: Rodolfo Squinzi, zanim został przedsiębiorcą, przez sześć lat (1928–1933) zawodowo je uprawiał. Biznes i sport łączą te same wartości: wysiłek, pozytywne nastawienie, potrzeba testowania indywidualnych ograniczeń, świadome planowanie i praca zespołowa. Dlatego MAPEI wspiera szereg wydarzeń sportowych: od mistrzostw świata w kolarstwie szosowym pod egidą Międzynarodowej Unii Kolarskiej (UCI), których Grupa MAPEI jest głównym sponsorem, po organizowane w całej Polsce lokalne imprezy masowe dla tych, którzy chcą żyć aktywnie również poza pracą.